Kras, en Iphone fattigare

Nu är jag tillbaka igen efter en helg fullspackad med aktiviteter. Mycket roligt har hänt samtidigt som många skador har skett...

I fredags åt vi middag ute på landet med hela familjen, efter det skjutsade mina extraföräldrar mig till vännerna som firade in en ny lägenhet med lite vin! Dock kraschar jag innan jag kommer innanför grinden... Med vinflaskan och mobilen i högsta hugg snubblar jag på ett trappsteg, som förövrigt var fel trappa. Medan jag krossar flaskan i handen så att högerhanden börjar att blöda får min Iphone bada i vin... Ajaj, men jag var glad ändå! Denna kväll blev det utgång. När det var dags för torghäng skrämde någon idiot mig så att mobilen kraschar (för andra gången denna kväll) i marken och totalspricker! Hela skärmen är sprittrad... Damn!

Jag vaknar upp efter ca 5 timmars sömn i systers lägenhet. Dem skrattar åt mina krigsskador. Jag facebookar mobilen och folk undrar vad jag gjort med mobilen, om jag lämnat den på tågrälsen eller nåt! Lördagen var fullspäckad, jag åkte hit och jag åkte dit. Kollade balen, åkte hem. Åkte till stan, gick till David. Hos David blev det grabbkväll fram till att klockan slog 22 och Anna anslöt. Killarna drog till Boglösa medan jag och Anna bytte namn och ålder till Lisa,14 och Kajsa,13. Vad hände där tänkte ni... Jag gick hem i regnet runt klockan halv fyra.

Idag har jag varit i Västerås och bytt min telefon. Förlängde abonnemang och fick en Iphone4 på köpet. Nice! Kraschen kom väldigt lägligt, nästan så lägligt att den kunde ha varit planerad.. Jag har ägnat stor del av eftermiddagen till att säkerhetskopiera, återställa och synkronisera. Det är fan krånligt, en Iphonesladd fick tyvärr inte vara hel längre..

Jag har dessutom en ny dator. En lite mindre än min 15' klump, nu har jag en 10', litet och klausrofobiskt, men jag lär mig! Jag är väldigt nöjd med min lite försenade födelsedagspresent.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0