"Arabiska natt"

Jag är nyss hemkommen från en filmkväll med syster. Precis som sist blev filmen som vi valde en Disney-film! Denna gång såg vi Aladdin. Intressant att för första gången se filmen med engelskt tal..
   Både jag och min syster älskar Disney, så jag blev ju självklart överlycklig när jag kom hem och Linda visade mig hennes kista av plåt som är fylld med Disney-dvdr. Vilken Disney-film ni än kan tänka er så finns den där! Perfekt. Jag lånade hem "Kronks nya stil" till frukosten imorn. Ännu ett - perfekt!

Intressant upptäckt med dessa filmer, saker dem har gemensamt:
Det handlar alltid om någon form av kärlek
Det finns alltid en "bad guy" med
Filmerna är en aning läskiga vid vissa stunder men det finns ALLTID en pajas som lättar upp stämmningen.
OCH filmerna slutar alltid lyckligt!

"Allibaba hade rövare..."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0