Ett geni

När Nöjd? spelades på radion och Veronica Maggio blev ett namn gillade jag henne inte. Usch vilken dryg tjej, tänkte jag utan att ta reda på fakta eller ge några andra låtar en chans.
Sedan släppte hon sitt Och vinnaren är...-album år 2008. Det var året jag tog körkort så våren 2009 spelades Gammal sång, 17 år, Stopp och Måndagsbarn konstant i bilen, i Ipoden, i datorn - ja var än jag kunde lyssna på musik! Jag kunde alla texter, jag kunde allt. Varje vår efter den våren har jag nostalgispelat låtarna bara för att få tillbaka samma känsla, känslan av frihet. Känslan när man fått körkort, man kör själv i en bil på en väg som är torr och ren efter en lång vinter täckt av snö. Det är då man drar upp volymen så pass att man bör oroa sig för hörseln. DET är en härlig känsla.

OCH NU DÅ!!!
Hennes nya album är ju fenomenalt! O.M.G måste jag säga. Så härlig, svensk sommarmusik. Jag ryser av alla kommande tillfällen hennes låtar kommer spelas på i sommar. Jag önskar men kan tyvärr inte välja ut EN favorit om ni förstår vad jag menar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0